Wijk | mevrouw J. van Wijk (Jacqueline)

Mijn specialismen zijn klachtenmanagement en -behandeling, bemiddeling bij conflicten en coaching.

Als manager klantsignalen/klachtenmanager bij Interpolis en later Achmea gebruikte ik mijn scherpe kijk op mensen en processen om het leven voor de klanten makkelijker te maken. Voorop staat bij mij altijd de bijdrage aan een positieve klantbeleving. Na 22 jaar klanten en medewerkers van dienst te zijn geweest bij vaste werkgevers besloot ik mijn werkveld uit te breiden door als zelfstandige verder te gaan. Op die manier kan ik meer mensen en organisaties uit verschillende branches verder helpen.

Ik ben een creatieve denker met veel gevoel voor wat mensen drijft en waar ze in verschillende situaties behoefte aan hebben. In gesprekken hoor ik altijd de vraag achter de vraag, waardoor ik de herkomst van conflicten snel kan achterhalen. Oog voor ieders behoefte en de menselijke maat zijn mijn tweede natuur.

Ik ben opgeleid in In- en Externe Bedrijfscommunicatie en Toegepaste Psychologie (beide bachelor) maar heb vooral veel praktijkervaring opgedaan. Voor Interpolis en Achmea bepaalde ik niet alleen het beleid op het gebied van klachtenmanagement; ik handelde ook klachten met grote impact en reputatierisico’s discreet af, op een zowel voor de klanten als voor de organisatie bevredigende manier.

Naast Nederlands ben ik ook vloeiend in woord en geschrift in het Engels en Duits.

Specialismen