Als Registermediator is Ron Pieper verbonden aan Merlijn. De specialisaties in zakelijke conflictbemiddeling zijn met name arbeidsconflicten en arbeidsrelaties.
Wrijving op de werkvloer komt altijd vanuit persoonlijke motieven. Het is doorgaans niet de kwestie zelf die voor wrijving zorgt, maar hoe er mee omgegaan wordt. Hoe men zich bejegend voelt, daar draait het om. Als de werksfeer vermindert dan heeft dat ook invloed op de productiviteit en kwaliteit van werk. Ron houdt ervan om de dingen aan te pakken in plaats van te laten sluimeren.
Ron Pieper is een man van 58 jaar, 31 jaar getrouwd, 3 kids en veel levenservaring op persoonlijk en zakelijk vlak. Naast Arbeidsmediator is hij ook gespecialiseerd Familiemediator.
Daarnaast is hij Klachtenfunctionaris WKKGZ, hij bemiddelt bij klachtmeldingen bij therapeuten, inventariseert wat er speelt en werkt mee aan passende oplossingen waar beide partijen zich in kunnen vinden. Tevens is hij aangesloten bij project Buurtbemiddeling.
Ron heeft een ruime ervaring in het bedrijfsleven, met name in de commerciële richting. Hierdoor is hij concreet in zijn aanpak, zonder de empathie te verliezen. Hij heeft ervaring met aspecten als burn-out en daar uit voortvloeiende problemen, en ervaring met kenmerken in het autistisch spectrum. Het kan heel helpend zijn als dat tijdig herkend en onderkend wordt.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Specialismen
Ron Pieper is gespecialiseerd in
Inzetbare Mediators
Niveau: Preventie
U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…
Meer over Inzetbare MediatorsPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationOnline mediation
Niveau: Bemiddeling
Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …
Meer over Online mediationPeer mediation
Niveau: Bemiddeling
Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…
Meer over Peer mediationExit mediation
Niveau: Bemiddeling
Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…
Meer over Exit mediationScheidingsmediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een scheidingsmediation richt de mediator zich op scheidingen. Een scheiding is een pijnlijke gebeurtenis waarin emoties een grote rol spelen. Om te voorkomen dat de situatie tussen…
Meer over ScheidingsmediationPendelbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…
Meer over PendelbemiddelingOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en organisatie. Daarnaast levert de functionaris een bijdrage aan een effectief klachtenmanag…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachten- of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachten- of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. De commi…
Meer over Klachten- of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…
Meer over GespreksbegeleidingDealmaking
Niveau: Bemiddeling
Bij dealmaking voert een dealmaker, een senior onderhandelaar, de onderhandelingen voor één, beide of alle conflictpartners. Dealmaking kan dus grote waarde hebben als u uw problemen…
Meer over DealmakingZakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediationMediation
Niveau: Bemiddeling
Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…
Meer over Mediation