“Maak de verbinding en interacteer!”

Onafhankelijke Organisatie Ombudsman
Psychosociale begeleiding
De onafhankelijke organisatie ombudsman behandelt klachten, die vaak veel negatieve energie en escalerende conflicten opleveren. Daarnaast zoekt de ombudsman uit of een klager correct is behandeld en hierover velt hij of zij een oordeel.
De ombudsman kan zijn gezag aanwenden om ervoor te zorgen dat zijn oordeel consequenties heeft. Dit is nodig omdat het oordeel in de meeste gevallen niet bindend is.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Wat houdt het werk van de onafhankelijke organisatie ombudsman in?
De ombudsman:
- verwittigt de klager als hij de klacht in behandeling neemt.
- kiest uit verschillende methoden van aanpak (interventie, bemiddeling, procesbegeleiding).
- doet onderzoek.
- bij overstijging van het individuele belang maakt hij een rapport met aanbevelingen om vergelijkbare klachten in de toekomst te voorkomen.
Redenen om te kiezen voor een onafhankelijke organisatie ombudsman
Het is een tweede-lijn instantie en wordt ingezet als klager en organisatie er niet uitomen.
De voordelen zijn:
- er zijn geen kosten aan verbonden voor de klager en bij spoedeisende zaken zijn er mogelijkheden voor het plaatsen van snelle interventies
- laagdrempelig. Er komen geen advocaten en juristen aan te pas.
- voor iedereen. Vaak is er de mogelijkheid om de klacht mondeling toe te lichten in plaats van schriftelijk.
- met hoor en wederhoor. Klagers kunnen, binnen redelijke termijnen, reageren op elkaars standpunten.
Zoekt u een onafhankelijke organisatie ombudsman? Of wilt u even sparren over de mogelijkheden van een ombudsman? Neem vrijblijvend contact met ons op
Artikelen
Over ombudsman
Opleidingen
Voor ombudsman
Basisopleiding Mediation Tegenpartij of conflictpartner
In 6 dagen verwerft u de basisvaardigheden en technieken voor dit boeiende vak: Mediator. Daarna zijn er volop mogelijkheden voor [...]
Professionals
Onze onafhankelijke organisatie ombudsman
Smit | mevrouw mr. M.A. Smit (Mayke) “Net als Columbo laat ik niet los tot het is opgelost!”
Verwante oplossingsmethoden
Vertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Klachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en organisatie. Daarnaast levert de functionaris een bijdrage aan een effectief klachtenmanag…
Meer over KlachtenfunctionarisMerlijn Opleidingen
Een opleiding voor iedere oplossingsmethode
Merlijn onderscheidt als enige in Nederland 24 oplossingsmethoden. Ons streven is om voor elke oplossingsmethoden ook een opleiding te geven. Denk aan de opleiding tot mediator, conflictcoach, vertrouwenspersoon enzovoort. Daarnaast bieden wij een allround opleiding aan tot conflict adviseur waarbij u alle 24 methoden geleerd wordt tijdig te herkennen en op de juiste wijze naar een oplossing te begeleiden.


Online Conflictenscan
Welke oplossingsmethode past bij uw conflict?
De Merlijn online conflictscan helpt u direct en gemakkelijk bij het zelf achterhalen van de vraag welke oplossingsmethode past bij uw conflict? Invullen kan anoniem! Het is een service-instrument. Niet meer en niet minder.
Wilt u liever persoonlijk hulp bij het voorkomen of oplossen van een conflict? Bel vrijblijvend: 073 5323582 en u wordt te woord gestaan zoals het hoort (geen keuzemenu’s). U kunt ook binnenlopen tijdens ons inloopspreekuur. Aan beide opties zijn geen kosten verbonden.
Start online conflictscanGratis inloopspreekuur
Voorkeur voor advies op maat?
-
20 apr
Inloopspreekuur
Kasteel 4, Heeswijk-Dinther
-
21 jun
Inloopspreekuur
Kasteel 4, Heeswijk-Dinther

De conflictadviseur
Lees over het herkennen van de juiste oplossingsmethode
In dit boek definiëren we ruim twintig conflictbegeleidingsmethoden waarmee vrijwel ieder conflict op een adequate en effectieve wijze kan worden aangepakt. Dit boek is geschreven voor toekomstige conflictadviseurs en voor iedereen die zich met conflicten bezighoudt of zijn ideeën over conflicten en de hantering hiervan wil verruimen – zowel op persoonlijk als op professioneel vlak. Het bevat kennis die wij onontbeerlijk achten voor conflictadviseurs.
Adresgegevens worden alleen gebruikt voor het versturen van het boek.
Bekijk alle aanbevolen literatuur