Wijk | mevrouw J. van Wijk (Jacqueline)

Regio: Door heel NL

Mijn specialismen zijn klachtenmanagement en -behandeling, bemiddeling bij conflicten en coaching.

Als manager klantsignalen/klachtenmanager bij Interpolis en later Achmea gebruikte ik mijn door ervaring scherp geworden kijk op mensen en processen om het leven voor de klanten makkelijker te maken. Voorop staat bij mij altijd de bijdrage aan een positieve klantbeleving. Na 22 jaar klanten en medewerkers van dienst te zijn geweest bij vaste werkgevers besloot ik mijn werkveld uit te breiden door als zelfstandige verder te gaan. Op die manier kan ik meer mensen en organisaties uit verschillende branches verder helpen.

Ik ben een creatieve denker met veel gevoel voor wat mensen drijft en waar ze in verschillende situaties behoefte aan hebben. In gesprekken hoor ik altijd de vraag achter de vraag, waardoor ik de herkomst van conflicten snel kan achterhalen. Oog voor ieders behoefte en de menselijke maat zijn mijn tweede natuur.

Ik ben opgeleid in Interne- en Externe Bedrijfscommunicatie en Toegepaste Psychologie (beide bachelor) maar ik heb vooral veel praktijkervaring opgedaan. Voor Interpolis en Achmea bepaalde ik niet alleen het beleid op het gebied van klachtenmanagement; ik handelde ook klachten met grote impact en reputatierisico’s discreet af, op een zowel voor de klanten als voor de organisatie bevredigende manier.

Naast Nederlands ben ik ook vloeiend in woord en geschrift in het Engels en Duits.

"You cannot control what you receive, but you can control what you give."

Talen

  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Jaqueline van Wijk

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Specialismen

    Jacqueline van Wijk is gespecialiseerd in

    Coaching bij overdracht van familiebedrijf

    Op een gegeven moment is bij een familiebedrijf overdracht aan de orde. De Directeur- Groot- Aandeelhouder (DGA) van het familiebedrijf gaat met pensioen en draagt het bedrijf over aan …

    Meer over Coaching bij overdracht van familiebedrijf

    Teamcoaching

    Wilt u de samenwerking binnen uw afdeling of team versterken? Is er in het team een grote verandering geweest of aanstaande en wilt u weten of alle neuzen nog dezelfde kant op wijzen? O…

    Meer over Teamcoaching

    Personal coaching

    Op sommige momenten in ons leven hebben we de behoefte of worden we gedwongen om stil te staan bij onze huidige situatie. Wat past er nog? Wat zou er anders mogen of moeten? En hoe dan?…

    Meer over Personal coaching

    Loopbaancoaching

    Uw loopbaan gaat een leven lang mee. Al vroeg heeft u keuzes gemaakt voor een studie of opleiding. Na een aantal jaren werken komt u vaak opnieuw tot keuzemomenten. Is de richting die u…

    Meer over Loopbaancoaching

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Teamconflictcoaching

    Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. &nb…

    Meer over Teamconflictcoaching

    Niet-bindend advies

    Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …

    Meer over Niet-bindend advies

    Moderation

    Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

    Meer over Moderation

    Klachtenfunctionaris

    De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en organisatie. Daarnaast levert de functionaris een bijdrage aan een effectief klachtenmanag…

    Meer over Klachtenfunctionaris

    Klachten- of geschillencommissie

    Een klachten- of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. De commi…

    Meer over Klachten- of geschillencommissie

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…

    Meer over Gespreksbegeleiding

    Opleidingen

    Jacqueline van Wijk is docent voor

    Ook online mogelijk!

    Basistraining Klachtenmanagement: klachten afhandelen & oplossen

    Het woord ‘klacht’ is boven alles een waardevolle kans om te verbeteren. Door goed en kritisch te luisteren naar wat [...]

    1 Dag
    €395,-
    + accommodatie v.a.€65,-
    BTW nihil
    27-09-2022