Wijk | mevrouw J. van Wijk (Jacqueline)

Regio: Door heel NL

Mijn specialismen zijn klachtenmanagement en -behandeling, bemiddeling bij conflicten en coaching.

Als manager klantsignalen/klachtenmanager bij Interpolis en later Achmea gebruikte ik mijn door ervaring scherp geworden kijk op mensen en processen om het leven voor de klanten makkelijker te maken. Voorop staat bij mij altijd de bijdrage aan een positieve klantbeleving. Na 22 jaar klanten en medewerkers van dienst te zijn geweest bij vaste werkgevers besloot ik mijn werkveld uit te breiden door als zelfstandige verder te gaan. Op die manier kan ik meer mensen en organisaties uit verschillende branches verder helpen.

Ik ben een creatieve denker met veel gevoel voor wat mensen drijft en waar ze in verschillende situaties behoefte aan hebben. In gesprekken hoor ik altijd de vraag achter de vraag, waardoor ik de herkomst van conflicten snel kan achterhalen. Oog voor ieders behoefte en de menselijke maat zijn mijn tweede natuur.

Ik ben opgeleid in Interne- en Externe Bedrijfscommunicatie en Toegepaste Psychologie (beide bachelor) maar ik heb vooral veel praktijkervaring opgedaan. Voor Interpolis en Achmea bepaalde ik niet alleen het beleid op het gebied van klachtenmanagement; ik handelde ook klachten met grote impact en reputatierisico’s discreet af, op een zowel voor de klanten als voor de organisatie bevredigende manier.

Naast Nederlands ben ik ook vloeiend in woord en geschrift in het Engels en Duits.

Talen

  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Jaqueline van Wijk

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Specialismen

    Jacqueline Wijk is gespecialiseerd in

    Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Vanaf 2022 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …

    Meer over Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Vertrouwenspersoon (extern)

    Een (externe) vertrouwenspersoon  draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De  vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…

    Meer over Vertrouwenspersoon (extern)

    Teamconflictcoaching

    Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. &nb…

    Meer over Teamconflictcoaching

    Niet-bindend advies

    Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …

    Meer over Niet-bindend advies