Kippers | de heer J. Kippers (Johan)

Regio's: Drenthe, Gelderland, Overijssel

Johan Kippers is HRM adviseur (HBO Personeel&Arbeid; post HBO Organisatie, Management en Beleid). 

Vanuit dit mooie vakgebied dat zich vooral richt op de mens binnen organisaties is hij altijd geboeid door hoe mensen met elkaar omgaan. Juist dat ‘met elkaar omgaan’ blijkt in de praktijk nog wel eens lastig. Het is fijn te zien dat voor bijna elk probleem wel een oplossing is te vinden. Door erover te praten. Door eerst eens naar de feiten te kijken. Door te analyseren waar precies de angel zit. Door te onderzoeken waarom dit je zo raakt. Door inzicht te krijgen in de context. En door uiteindelijk te kijken welke oplossingsrichtingen het beste aansluiten bij de mens die het betreft. 

Naast de gebruikelijke HRM-thema’s gespecialiseerd als:

• Vertrouwenspersoon 

• Intervisiecoach (opzetten en/of begeleiden intervisiegroepen)

• Klachtenfunctionaris

• Ontwikkelaar van programma’s voor medewerkers die worden geconfronteerd met agressie/geweld

• en natuurlijk houd ik nog steeds van mijn HRM vakgebied.

"Omgaan met elkaar lijkt zo gemakkelijk… maar niet altijd. En dan?"

Talen

  • Duits
  • Engels
  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Johan Kippers

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen.

    Specialismen

    Johan Kippers is gespecialiseerd in

    Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Vanaf 2022 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …

    Meer over Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Vertrouwenspersoon (extern)

    Een (externe) vertrouwenspersoon  draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De  vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…

    Meer over Vertrouwenspersoon (extern)

    Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…

    Meer over Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsadvies

    Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …

    Meer over Onderhandelingsadvies

    Neutraal voorzitterschap

    Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

    Meer over Neutraal voorzitterschap

    Klachtenfunctionaris

    De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en organisatie. Daarnaast levert de functionaris een bijdrage aan een effectief klachtenmanag…

    Meer over Klachtenfunctionaris

    Klachten- of geschillencommissie

    Een klachten- of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. De commi…

    Meer over Klachten- of geschillencommissie

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…

    Meer over Gespreksbegeleiding

    Beleidsbemiddeling

    Beleidsbemiddeling richt zich op ‘wicked problems’, complexe maatschappelijke conflicten en vastgelopen beleidskwesties. Vaak is er bij beleidsbemiddeling altijd een of meerdere ove…

    Meer over Beleidsbemiddeling