Mijn naam is Ingrid Middelkoop. Van huis uit ben ik opgeleid als Sociaal Pedagogisch hulpverlener. Na een aantal jaren gewerkt te hebben als groepsleider heb ik een managementopleiding gevolgd. Diverse jaren later heb ik nog een bedrijfskundige opleiding gedaan.
Jarenlang heb ik gewerkt als (interim)manager in het bedrijfsleven, in de zorg en in de kinderopvang.
Als interim manager ben ik vooral actief geweest met diverse veranderkundige en ontwikkelingsvraagstukken binnen organisaties. Daarbij heb ik me vooral gespecialiseerd in het verbeteren van samenwerkingen, verzuimpreventie en (persoonlijk) leiderschapsvraagstukken. Binnen organisaties ga ik op zoek naar het bestaande denk-, gedrag en de gangbare interactiepatronen. Deze patronen maak ik graag zichtbaar door ze te benoemen en daar waar nodig te doorbreken.
Onenigheid, trammelant, conflicten allemaal begrippen, die mij altijd geboeid hebben. Mensen zijn nu eenmaal verschillend en hoe kunnen we er voor zorgen, dat die verschillen op een effectieve en positieve manier elkaar versterken? Dat is de vraag die mij heeft doen besluiten om mezelf verder te specialiseren in conflictbemiddeling.
Ik ben MfN-registermediator gespecialiseerd in arbeids- en organisatie mediation. Naast arbeidskwesties kun je ook bij mij terecht voor zakelijke mediations, familieconflicten (m.u.v. scheidingen), (business) pre-mediation en buurtbemiddelingen.
In mijn werk vind ik het belangrijk om vooral aan de preventiekant van conflicten, verzuim, klachten e.d. actief te zijn. Vanuit die wens heb ik me verder ontwikkeld als vertrouwenspersoon voor alle vragen rondom integriteitskwesties en ongewenste omgangsvormen. Naast het bieden van een luisterend oor en de begeleiding van de medewerker. Vind ik het belangrijk om het gesprek binnen de organisatie rondom het thema integriteit en ongewenste omgangsvormen op gang te brengen.
Als vertrouwenspersoon ben ik gecertificeerd bij het CRP en sta ik ingeschreven bij het LVV.
Als NOBCO geregistreerd coach met een verdieping op burn out en stress klachten kan ik medewerkers, teams en organisaties ook begeleiden bij advies- en ontwikkelvraagstukken rondom thema’s als:
- Samenwerking
- Teamconflicten
- Intervisie
- Burn out en stress
- Persoonlijk leiderschap en leiderschapsontwikkeling
Ook geef ik trainingen op het gebied van medezeggenschap voor oudercommissies in de Kinderopvang.
Mensen omschrijven mij vaak als: veelzijdig, open mind, lef, doortastend & deskundig.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Ingrid Middelkoop
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen.
Specialismen
Ingrid Middelkoop is gespecialiseerd in
Teamcoaching
Niveau:
Wilt u de samenwerking binnen uw afdeling of team versterken? Is er in het team een grote verandering geweest of aanstaande en wilt u weten of alle neuzen nog dezelfde kant op wijzen? O…
Meer over TeamcoachingStress en burn-out coaching
Niveau:
Heeft u last van stress en wilt u een (tweede) burn-out voorkomen? Voelt u dat het anders moet, maar heeft u geen idee meer hoe? Is uw werk heel leuk, maar begint het teveel energie te …
Meer over Stress en burn-out coachingInzetbare Coaches
Niveau:
Er zijn momenten in ieders leven waarop ons gevraagd wordt anders te kijken naar de huidige situatie. Denk aan een andere wending in uw loopbaan, een reorganisatie in uw team of een con…
Meer over Inzetbare CoachesInzetbare Mediators
Niveau: Preventie
U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…
Meer over Inzetbare MediatorsInzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationOnline mediation
Niveau: Bemiddeling
Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …
Meer over Online mediationPeer mediation
Niveau: Bemiddeling
Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…
Meer over Peer mediationExit mediation
Niveau: Bemiddeling
Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…
Meer over Exit mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Teammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationTeamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingOR-mediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een OR-mediation richt de mediator zich op problemen en conflicten tussen het bestuur en de vertegenwoordiging van de medewerkers in een organisatie. Dit kan de PVT (personeelsverte…
Meer over OR-mediationKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…
Meer over GespreksbegeleidingZakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediationMediation
Niveau: Bemiddeling
Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…
Meer over MediationOpleidingen
Ingrid Middelkoop is docent voor
4-daagse Basisopleiding tot Vertrouwenspersoon
Ongewenst gedrag in een organisatie zorgt voor een hoger ziekteverzuim en dus hoge kosten. Een goed opgeleide vertrouwenspersoon kan veel [...]
4-daagse Specialisatie Onderwijs : Basisopleiding tot Vertrouwenspersoon
Het belang van de vertrouwenspersoon is momenteel meer dan duidelijk. Overal kunnen situaties ontstaan die op zijn minst leiden tot [...]
2-daagse Basisopleiding voor vertrouwenspersonen
Ongewenst gedrag in een organisatie zorgt voor een hoger ziekteverzuim en dus hoge kosten. Een goed geïnformeerde vertrouwenspersoon kan veel [...]