Haas | mevrouw C. de Haas (Cindy)

Regio: Door heel NL

( 9 Beoordelingen )

Cindy de Haas (1974) volgde de opleiding Facilitair Management en werkte in het bedrijfsleven in diverse managementfuncties. Verscheidene verbeter- en verandertrajecten zijn succesvol door haar begeleid. Zij merkte hierbij dat het beste uit mensen én organisaties halen, haar veel energie geeft.

Geboeid door de manier waarop mensen met elkaar communiceren en de vraag ‘wat maakt dat mensen doen wat zij doen en zeggen wat zij zeggen’, volgde zij een mediationopleiding. Deze opleiding heeft haar vermogen tot verbinden vergroot.

Sinds 2006 is Cindy zelfstandig ‘conflictregisseur’. In 2007 richtte zij haar eigen bedrijf op. Haar motto: ‘Op de windrichting kun je geen invloed uitoefenen, maar je kunt wel de zeilen bijstellen’.

 

Mediation, registraties en lidmaatschappen

Als erkend mediator bemiddelt Cindy in conflicten binnen bedrijven/ organisaties, tussen buren en tussen slachtoffers en daders van strafbare feiten. Zowel dreigende, bestaande als acute geschillen krijgen haar volle aandacht. Cindy de Haas is MfN-registermediator, Rechtbankmediator, Mediator in Strafzaken, lid van de Groep Arbeidsmediation en de Rotterdamse Mediators Associatie.

 

Ervaring en visie op geschillen

Cindy heeft ruime ervaring als arbeids-/ businessmediator en als begeleider van burenruzies. Daardoor weet zij dat dergelijke geschillen veelal voortkomen uit verstoorde communicatie door verschillen in bijvoorbeeld normen, waarden, verwachtingen of verantwoordelijkheden. Zij is ervan overtuigd dat het wetboek niet (te allen tijde) noodzakelijk is om tot een oplossing te komen. Zij laat partijen met elkaar in gesprek gaan. Als onafhankelijke gespreksleider biedt Cindy houvast waarmee zij voorkomt dat betrokkenen verzanden in het probleem. Zij begeleidt partijen naar een voor beide bevredigende oplossing. Wederzijdse belangen en de toekomst staan daarin centraal. Mediation voorkomt in veel gevallen een juridische strijd die slechts verliezers kent.

 

Klantenkring

Cindy rekent onder meer hogescholen/ universiteiten, tuinbouw, woningcorporaties, de zorgsector, financiële-, technische- en zakelijke dienstverleners tot haar klantenkring.

 

Overige werkzaamheden

 

Naast haar werk als mediator is Cindy trainer. Trainingsthema’s zijn ondermeer: samenwerken, conflicthantering, metacommunicatie, helder communiceren, feedback, klantgerichtheid etc. Binnen het trainingsaanbod geldt: geen dag(deel) van achteroverleunen, aanhoren, een kop koffie en weer weg, maar een prikkelend en effectief programma waarbij (abstracte) theorie, tastbare werkelijkheid wordt en groei & ontwikkeling wordt bewerkstelligd, ofwel: praktisch en met impact!

Cindy werkt als auteur van “Nederlandse Mediation”. Dit vakblad geeft inzicht in gebruikte methodieken en uitkomsten van (geanonimiseerde) mediations.

Lees ook

Het Fooks Magazine (uitgave 2017). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel ‘Hoe bereik je een soepele samenwerking?’ zie, pagina 23: https://issuu.com/fooksmagazine/docs/170627-nieuw-fooksmagazine

Het Fooks Magazine (uitgave 2019). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel ‘Wat je denkt, zet je vast’, zie pagina 13: https://issuu.com/fooksmagazine/docs/fooks_magazine_2019

Het Fooks Magazine (uitgave 20221). Het betreft het artikel van Cindy de Haas met als titel 'Zie de ander!', zie pagina 25:https://issuu.com/fooksmagazine/docs/fooksmagazine_4

"Oplossingen vind je niet door met je vinger te wijzen, maar door je hand te reiken."

Talen

  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Cindy de Haas

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Ervaringen

    Zo wordt Cindy beoordeeld

    Hans
     
    “Dank voor de moeite. Einddoel is gehaald. Ik ben een fan van je geworden. Succes en wellicht tot een volgende keer.”
    Lidy
     
    “Dag Cindy, dank je voor je deskundige inzet om deze mensen weer in de toekomst te zetten. Tot een volgende keer.”
    Iris
     
    “Enorm bedankt voor je begeleiding bij deze situatie. Ik ben blij dat, mede door jouw interventie, betrokkenen nader tot elkaar gekomen zijn. Dus nogmaals bedankt en mogelijk tot ziens.”
    Marcel
     
    “Op advies van het UWV en de Arbo dienst zijn we de mediation gestart. Terwijl de kwestie/ het conflict reeds 7 maanden speelde, hebben wij in twee mediationgesprekken met de werknemer overe [...] Lees meer
    Agheeth
     
    “Graag bedank ik je voor je tijd en geduld. Ik heb de mediation vanuit jou als erg goed ervaren. Je toonde oprechte belangstelling en begrip voor mijn situatie. Je dacht met ons mee om een a [...] Lees meer
    Liesbeth
     
    “Ik ben heel tevreden over het verloop van de mediation. Cindy heeft zich neutraal opgesteld, reageerde adequaat op vragen en gaf zowel werknemer als mij de ruimte om alles bespreekbaar te m [...] Lees meer
    Erna
     
    “Graag bedank ik je voor je tijd en geduld. Ik heb de mediation vanuit jou als erg goed ervaren. Je toonde oprechte belangstelling en begrip voor mijn situatie. Je dacht met ons mee om een a [...] Lees meer
    Muriëlle
     
    “Graag wil ik jou bedanken voor de fijne begeleiding en ondersteuning in het mediationgesprek. Ik heb het als zeer prettig ervaren hoe je de ruimte openhoudt voor groei en ontwikkeling.”
    Maurice
     
    “Conform het advies van de bedrijfsarts hebben wij onze werknemer hersteld gemeld en het advies tot mediation opgevolgd. Op persoonlijke titel hebben werknemer en ik prima contact en hebben [...] Lees meer

    Specialismen

    Cindy de Haas is gespecialiseerd in

    Inzetbare Mediators

    U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…

    Meer over Inzetbare Mediators

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Online mediation

    Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …

    Meer over Online mediation

    Peer mediation

    Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…

    Meer over Peer mediation

    Exit mediation

    Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…

    Meer over Exit mediation

    Teammediation

    Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…

    Meer over Teammediation

    Teamconflictcoaching

    Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert.  H…

    Meer over Teamconflictcoaching

    Pendelbemiddeling

    Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…

    Meer over Pendelbemiddeling

    Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…

    Meer over Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsadvies

    Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …

    Meer over Onderhandelingsadvies

    Niet-bindend advies

    Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …

    Meer over Niet-bindend advies

    Neutraal voorzitterschap

    Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

    Meer over Neutraal voorzitterschap

    Moderation

    Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

    Meer over Moderation

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…

    Meer over Gespreksbegeleiding

    Businessmediation

    Business mediation draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf èn heeft kennis van het bedrijf waar de mediation plaatsvindt. Business…

    Meer over Businessmediation

    Mediation

    Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…

    Meer over Mediation