Blok | de heer mr. J. Blok (Jaap)

Regio: Gelderland

Jaap Blok is mediator, extern vertrouwenspersoon, dagvoorzitter en discussieleider. Hij is jurist en is werkzaam geweest als leidinggevende en adviseur bij diverse organisaties. 

Ideaal

Zijn ideaal is een duurzame inzet van menselijk kapitaal binnen organisaties. Ongewenste omgangsvormen en mogelijke conflicten staan die duurzame inzet wel eens in de weg. Hij levert een bijdrage aan het voorkomen en oplossen daarvan. Dat doet hij als extern vertrouwenspersoon en mediator.

Bruggenbouwer

Hij bouwt bruggen en fietst gaten dicht daar waar de reguliere middelen binnen een organisatie tekort schieten. Hij schakelt tussen een voortrekkende rol en een rol op de achtergrond waar dat gewenst is. Hij wekt vertrouwen en kan helpen bij het oplossen van conflicten en het voorkomen daarvan.

Conflictbeheersing

Medewerkers van nu worden terecht geschoold in communicatie, feedback en assertiviteit. Daar pluk je als bedrijf de vruchten van maar die zijn ook wel eens wat wrang. Soms zijn het de beste werknemers die met collega’s of leidinggevenden in conflict raken. Toch wil je die medewerker echt niet kwijt. De kunst van conflictbeheersing is daarom een mooie aanvulling op de bestaande trainingen. Hij beheerst die kunst en wil die graag delen.

Presentaties, workshops

Hij verzorgt diverse presentaties en workshops zoals:

–   De werkvloer als Jungle, over de apenrots en kuddegedrag

–   Japans gras, conflictbeheersing op de werkvloer

–   Conflictcompliance, scoren vanuit de 2e lijn

–   Teammediation

–   Ongewenste omgangsvormen

Spreekstalmeester

Hij treedt op als dagvoorzitter tijdens bijzondere vergaderingen waar partijen bij elkaar gebracht moeten worden en waar verbinding een belangrijk doel is van de bijeenkomst. Waar nodig leidt hij de discussie en zorgt hij voor een samenvatting en formuleert de eventueel gemaakte afspraken.

Als spreekstalmeester of facilitator tijdens seminars of evenementen praat hij de programmaonderdelen soepel aan elkaar, zet sprekers in het zonnetje en zorgt voor interactie met het publiek.

"Maak de verbinding en interacteer!"

Talen

  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Jaap Blok

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Specialismen

    Jaap Blok is gespecialiseerd in

    Inzetbare Mediators

    U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…

    Meer over Inzetbare Mediators

    Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …

    Meer over Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Online mediation

    Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …

    Meer over Online mediation

    Peer mediation

    Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…

    Meer over Peer mediation

    Exit mediation

    Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…

    Meer over Exit mediation

    Vertrouwenspersoon (extern)

    Een (externe) vertrouwenspersoon  draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De  vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…

    Meer over Vertrouwenspersoon (extern)

    Pendelbemiddeling

    Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…

    Meer over Pendelbemiddeling

    Organisatie Ombudsman

    De organisatie ombudsman behandelt klachten, die vaak veel negatieve energie en escalerende conflicten opleveren. Daarnaast zoekt de ombudsman uit of een klager correct is behandeld en …

    Meer over Organisatie Ombudsman

    Neutraal voorzitterschap

    Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

    Meer over Neutraal voorzitterschap

    Moderation

    Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

    Meer over Moderation

    Klachtenfunctionaris

    De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…

    Meer over Klachtenfunctionaris

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…

    Meer over Gespreksbegeleiding

    Mediation

    Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…

    Meer over Mediation