Gurp | mevrouw van Gurp (Monique)

Monique is vertrouwenspersoon, gespreksbegeleider en (team)conflictcoach.

Vanuit mijn bedrijfskundige aanpak ervaar ik dat die alleen succesvol is, wanneer het gedrag van mensen ook verandert. Gedrag is de belangrijkste veranderfactor in een organisatie. Ik begeleid zulke veranderingen door bijeenkomsten te organiseren waarin we menselijk gedrag bespreekbaar maken. Wat is gedrag, dat individuen of teams niet verder helpt en waardoor doelen niet voldoende gehaald worden? Welk wenselijk gedrag zou daarvoor in de plaats moeten komen? Deze vormen van gedrag bespreekbaar maken is mijn expertise en een belangrijke stap op weg naar verandering.

Ik heb veel ervaring binnen de non-profit sector en de overheid als gespreksbegeleider en als (team) coach. Daarbij kan het startpunt een conflict zijn, maar ook een wens/eis tot verbetering in samenwerking of het behalen van doelen. Door het creëren van een open en veilig klimaat groeien wederzijds vertrouwen en respect. Dat zijn belangrijke randvoorwaarden om samen verder te komen. Door mijn Master in Human Development beschik ik, naast mijn werkervaring, ook over de nodige theoretische bagage.

Als (team) conflictcoach heb ik veel ervaring met het bespreekbaar maken van gedrag van mensen in organisaties. Ik help medewerkers en teams om een stap voorwaarts te zetten. Waar zit de groeipotentie en waar zit het knelpunt? Daar gaan we samen mee aan de slag. Door mijn jarenlange ervaring kan ik helpen bij het bereiken van het gewenste doel.

Als vertrouwenspersoon zorg ik voor de eerste opvang van medewerkers, verzorg ik voorlichting binnen organisaties en adviseer ik het management/bestuur over hoe je psychosociale arbeidsbelasting kunt voorkomen. Iedereen heeft recht op een veilige werkplek. Ik vind het belangrijk om melders een luisterend oor te bieden en om samen te kijken wat een passende volgende stap kan zijn.

Ik kijk ernaar uit om kennis te maken.

"Wie anderen kent is geleerd, wie zichzelf kent is wijs"

Talen

  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Specialismen

Monique van Gurp is gespecialiseerd in

Inzetbare Mediators

U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…

Meer over Inzetbare Mediators

Inzetbare Vertrouwenspersoon

Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …

Meer over Inzetbare Vertrouwenspersoon

Pre-mediation

Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

Meer over Pre-mediation

Online mediation

Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …

Meer over Online mediation

Peer mediation

Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…

Meer over Peer mediation

Exit mediation

Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…

Meer over Exit mediation

Vertrouwenspersoon (extern)

Een (externe) vertrouwenspersoon  draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De  vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…

Meer over Vertrouwenspersoon (extern)

Teammediation

Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…

Meer over Teammediation

Teamconflictcoaching

Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert.  H…

Meer over Teamconflictcoaching

Pensioenmediation

Het gaat bij een pensioenconflict vaak om complexe materie, waarover onduidelijke afspraken zijn gemaakt. De relatie tussen partijen is niet van belang omdat conflictpartners elkaar nie…

Meer over Pensioenmediation

Pendelbemiddeling

Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…

Meer over Pendelbemiddeling

Overheidsmediation

Bij overheidsmediation bemiddelt de mediator tussen overheid en burger. Deze vorm van mediation decimeert het aantal procedures en verbetert de relatie tussen de overheid en haar burger…

Meer over Overheidsmediation

OR-mediation

Bij een OR-mediation richt de mediator zich op problemen en conflicten tussen het bestuur en de vertegenwoordiging van de medewerkers in een organisatie. Dit kan de PVT (personeelsverte…

Meer over OR-mediation

Onderhandelingsbegeleiding

Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…

Meer over Onderhandelingsbegeleiding

Onderhandelingsadvies

Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …

Meer over Onderhandelingsadvies

Niet-bindend advies

Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …

Meer over Niet-bindend advies

Neutraal voorzitterschap

Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

Meer over Neutraal voorzitterschap

Moderation

Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

Meer over Moderation

Klachtenfunctionaris

De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…

Meer over Klachtenfunctionaris

Klachtencommissie of geschillencommissie

Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …

Meer over Klachtencommissie of geschillencommissie

Gespreksbegeleiding

Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…

Meer over Gespreksbegeleiding

Flitsbemiddeling

Flitsbemiddeling is een zeer intensieve vorm van bemiddeling die draait om snelheid. Samen met uw conflictpartner kiest u ervoor om de geschiedenis van het conflict niet te analyseren …

Meer over Flitsbemiddeling

Dealmaking

Bij dealmaking voert een dealmaker, een senior onderhandelaar, de onderhandelingen voor één, beide of alle conflictpartners. Dealmaking kan dus grote waarde hebben als u uw problemen…

Meer over Dealmaking

Bindend advies (door onafhankelijk deskundige)

Bij bindend advies is de (bindend) adviseur een onafhankelijke deskundige op het gebied van uw probleem. De deskundige formuleert een advies waar u en uw conflictpartner zich beloven te…

Meer over Bindend advies (door onafhankelijk deskundige)

Zakelijke mediation

Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…

Meer over Zakelijke mediation

Mediation

Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…

Meer over Mediation