Persoonlijke drijfveren van Els
Initiatiefrijk, empathisch, doelgericht, enthousiast, resultaatgericht, goede contactuele en communicatieve vaardigheden op diverse niveaus, stressbestendig, oplossingsgericht ingesteld en creatief inzicht t.a.v. oplossingen van problemen, verbinder.
Highlights in het leven van Els
In 1960 is Els geboren te Leiden haar vader werkte bij het ministerie van buitenlandse zaken en met 1 jaar verhuisden zij naar Brussel. Daarna heeft zij de Elementary school, Junior High en Highschool genoten in Amerika en Egypte. Is in Nederland geschoold voor Maatschappelijk werker aan de Haagse Sociale Academie met specialisatie vrouwen studie, en is Beroepsbrandweervrouw geweest te Leiden . vervolgens heeft ze haar post HBO in 2003 gehaald voor Bedrijfsmaatschappelijk werk. Ze heeft een gezin met 4 kinderen. Heeft in 2000 voor de nazorg vuurwerk ramp te Enschede gewerkt waarbij zij ook coördinator is geweest van de contactpersonen eigen taal en cultuur. Zij is al in 2003 begonnen met haar eigen bedrijf dat door volledige dienstverbanden altijd op de achtergrond is geweest en heeft in 2019 een restart gemaakt om volledig voor haar zelf als ZZP’er te beginnen met verschillende partners.
Expertise
Ze is sinds 2003 Vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen en Vertrouwenspersoon Integriteit, lid van Klachten commissies. Ook wordt ze ingezet als voorzitter van een klachten commissie en doet ze aan signaal en cultuur onderzoeken bij conflict situaties of ongewenst gedrag. Ze is een niet geregistreerde Mediator. Sinds 2003 is zij Bedrijfsmaatschappelijk werker en heeft ze voor heel veel verschillende organisaties mogen werken zoals: Arbo diensten, politie organisaties, veiligheidsregio’s, Gemeentes, Provincie huizen, UWV en MKB’s. Ze is Trauma deskundige in hart en nieren. Heeft veel ervaring in het begeleiden van mensen en organisaties, zowel preventief als curatief, onder meer: veranderingsmanagement, empoweren, stressklachten, timemanagement, mindfulness, Lichaamsgericht coachen en als Trainer.
Haar motto is dat “alles wat je aandacht geeft groeit”.
Els kan ook trainingen geven in het Engels.
Kwaliteitsmanager Bedrijfsmaatschappelijker werker
Zij is tevens uw aanspreekpunt als kwaliteitsmanager van de unit Bedrijfsmaatschappelijker werker bij Merlijn. Samen met u zorgt zij ervoor dat u zo snel mogelijk een passend traject en een ervaren Merlijn- bedrijfsmaatschappelijker werker vindt voor uw vraag. Heeft u een vraagstuk waarvoor u een bedrijfsmaatschappelijker werker overweegt? Neem dan contact op voor een oriënterend gesprek.
Tip: lees de white paper over bedrijfsmaatschappelijk werk waar ik aan mee heb geschreven.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Els Overduin
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen.
Specialismen
Els Overduin is gespecialiseerd in
Inzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Teamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…
Meer over Neutraal voorzitterschapKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…
Meer over GespreksbegeleidingBedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatie
Niveau: Preventie
De bedrijfsmaatschappelijk werker is een allround psychosociaal deskundige en daardoor voor organisaties een goede keuze voor de psychosociale zorg voor medewerkers in de organisatie. D…
Meer over Bedrijfsmaatschappelijk werker (BMW) voor uw medewerker en de organisatie