Gessel – Galle | mevrouw mr J.H.D. van Gessel – Galle (Jacqueline)

Regio's: Gelderland, Limburg, Noord-Brabant, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland

Jacqueline van Gessel – Galle is sinds 2013 MfN (rechtbank) mediator. In 2016 heeft zij haar dienstverlening uitgebreid met de rol van gecertificeerd vertrouwenspersoon en conflict coaching. 

Daarvoor was zij gedurende 32 jaar waarvan 20 jaar als jurist  in diverse werkdisciplines werkzaam bij het Ministerie van Defensie (bouw -en aanbestedingsdienst, inkooporganisatie, personeelsdirectie, militaire gezondheidszorg, toezicht op privacy). 

In praktijk werd haar duidelijk dat in geval van conflicten het recht slechts een kapstok is en dat voor conflicterende belangen een oplossing veel vaker buiten het recht ligt dan daarbinnen. 

Conflicten spelen zich af in relaties tussen mensen, gaan zelden over inhoud en vragen om opgelost te worden op het speelveld waar ze ook zijn ontstaan. Met dat inzicht heeft zij haar focus verlegd en is zij – eerst als mediator, en vanaf 2016 ook als vertrouwenspersoon en conflict coach – mens en organisaties gaan ondersteunen om samen in goed overleg een conflict of lastige samenwerking in een werksituatie op te lossen. Vanuit haar werkachtergrond heeft zij een rijke ervaring in omgaan met diverse werkculturen, disciplines en mensen met tegengestelde belangen. 

Als gevolg van life events kent zij de gevoelens van kwetsbaarheid en frustratie. Maar ze weet ook wat nodig is om zich te kunnen herpakken en…door te pakken. Deze levenservaring ondersteunt haar in haar werk als mediator, vertrouwenspersoon en conflictcoach. Haar aanpak is warm, betrokken, gestructureerd en oplossingsgericht, met een nadruk op faciliterend; de noden van cliënten staan centraal. Zij is tegelijkertijd ook no- nonsens en recht door zee. 

Belangrijke kernwaarden voor haar zijn: voor jezelf gaan staan zonder de ander daarbij te beschadigen, autonomie en zelfredzaamheid. Vanuit die waarden ondersteunt Jacqueline mens en organisaties niet tegenover elkaar, maar naast elkaar van mens tot mens. 

Zij zet zich er voor in dat u samen, met oog voor elkaars belangen, vanuit een gelijkwaardige positie, met elkaar in gesprek gaat over dat waar het ook ècht – dus in essentie – omgaat. 

Gestaag werken aan duidelijkheid en draagvlak voor een voor ieder passende oplossing, zodat er weer beweging komt en u positief verder kunt. Dat is de uitnodiging die zij doet en waar zij voor staat. Haar inzet is pas geslaagd als u kunt zeggen, het is goed zo, het is akkoord, ik kan weer door. 

Haar specialismen zijn: arbeidsconflicten, business conflicten, overheidsconflicten en samenwerkingsproblematiek. Vanuit haar juridische achtergrond heeft zij kennis in bouw-, contracten- en aanbestedingsrecht, gezondheidszorg en privacy.

Jacqueline van Gessel-Galle is werkzaam in o.a. :

Gelderland: Apeldoorn, ArnhemBarneveld, Culemborg, Doetinchim, Ede, EpeHarderwijk, Nijmegen, TielWageningen, Winterswijk, Zutphen

Limburg: HeerlenMaastrichtRoermondSittardVenloVenray, Weert

Noord-Brabant: Bergen op ZoomBreda, Den Bosch, EindhovenHelmond, Oosterhout, Oss, RoosendaalRosmalen, Tilburg, Uden, Veghel, VeldhovenWaalwijk

UtrechtAmersfoortHouten, IJsselstein, Maarssen, Nieuwegein, SoestUtrecht, Veenendaal, WoerdenZeist

Zeeland: Goes, Middelburg

Zuid-Holland: ZoetermeerSpijkenisse, RotterdamLeiden, Gouda, Gorinchem, DordrechtDen Haag, Delft, Alphen aan den Rijn

"Deskundig Conflict Eren."

Talen

  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Jacqueline van Gessel - Galle

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Specialismen

    Jacqueline van Gessel - Galle is gespecialiseerd in

    Re-integratie coaching

    De wet- en regelgeving rondom ziekteverzuim is de laatste jaren steeds complexer geworden. Als een werknemer (langere tijd) ziek is zal op enig moment gestart worden met re-integreren i…

    Meer over Re-integratie coaching

    Stress en burn-out coaching

    Heeft u last van stress en wilt u een (tweede) burn-out voorkomen? Voelt u dat het anders moet, maar heeft u geen idee meer hoe? Is uw werk heel leuk, maar begint het teveel energie te …

    Meer over Stress en burn-out coaching

    Inzetbare Coaches

    Er zijn momenten in ieders leven waarop ons gevraagd wordt anders te kijken naar de huidige situatie. Denk aan een andere wending in uw loopbaan, een reorganisatie in uw team of een con…

    Meer over Inzetbare Coaches

    Inzetbare Mediators

    U zoekt een mediator? Wij begrijpen dat u spoedig een oplossing voor uw probleem wilt en dat is precies wat wij u kunnen bieden. Naast bemiddelingsvaardigheden beschikken onze mediators…

    Meer over Inzetbare Mediators

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Online mediation

    Wanneer de reisafstand tussen partijen te groot is of tijdens een pandemie kan het handig of noodzakelijk zijn om de mediation online te doen. Via een beveiligde en afgeschermde online …

    Meer over Online mediation

    Peer mediation

    Peer mediation vindt plaats op scholen. Steeds vaker of in ieder geval vaker dan gewenst komen ruzies voor tussen leerlingen. Bij peermediation is de mediator een schoolgenoot, een geli…

    Meer over Peer mediation

    Exit mediation

    Exit mediation is de naam die we geven aan een mediation waarbij al voorafgaand aan de mediation of tijdens de mediation duidelijk is / wordt dat een samenwerking wordt beëindigd, waar…

    Meer over Exit mediation

    Teammediation

    Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het…

    Meer over Teammediation

    Teamconflictcoaching

    Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. &nb…

    Meer over Teamconflictcoaching

    Scheidingsmediation

    Bij een scheidingsmediation richt de mediator zich op scheidingen. Een scheiding is een pijnlijke gebeurtenis waarin emoties een grote rol spelen. Om te voorkomen dat de situatie tussen…

    Meer over Scheidingsmediation

    Pendelbemiddeling

    Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…

    Meer over Pendelbemiddeling

    Overheidsmediation

    Bij overheidsmediation bemiddelt de mediator tussen overheid en burger. Deze vorm van mediation decimeert het aantal procedures en verbetert de relatie tussen de overheid en haar burger…

    Meer over Overheidsmediation

    Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…

    Meer over Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsadvies

    Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …

    Meer over Onderhandelingsadvies

    Neutraal voorzitterschap

    Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

    Meer over Neutraal voorzitterschap

    Moderation

    Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

    Meer over Moderation

    Klachtenfunctionaris

    De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en organisatie. Daarnaast levert de functionaris een bijdrage aan een effectief klachtenmanag…

    Meer over Klachtenfunctionaris

    Klachten- of geschillencommissie

    Een klachten- of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. De commi…

    Meer over Klachten- of geschillencommissie

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…

    Meer over Gespreksbegeleiding

    Flitsbemiddeling

    Flitsbemiddeling is een zeer intensieve vorm van bemiddeling die draait om snelheid. Samen met uw conflictpartner kiest u ervoor om de geschiedenis van het conflict niet te analyseren …

    Meer over Flitsbemiddeling

    Dealmaking

    Bij dealmaking voert een dealmaker, een senior onderhandelaar, de onderhandelingen voor één, beide of alle conflictpartners. Dealmaking kan dus grote waarde hebben als u uw problemen…

    Meer over Dealmaking

    Businessmediation

    Business mediation draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf èn heeft kennis van het bedrijf waar de mediation plaatsvindt. Business…

    Meer over Businessmediation

    Mediation

    Mediation is een vorm van bemiddeling in conflicten. Een neutrale deskundige, de mediator, begeleidt de communicatie en onderhandelingen tussen twee of meer conflictpartners bij het vin…

    Meer over Mediation