Stappen | mevrouw mr K.E.M. van der Stappen (Karen)
Regio: Door heel NL
Karen van der Stappen (1961, mr.) is als advocaat sinds 1984 en als MfN registermediator vanaf medio jaren negentig vooral werkzaam geweest op het terrein van het overheids- , arbeids-, personen- en familierecht. Als trainer leidde zij meer dan 500 MfN mediators op. Voor de Merlijn Groep geeft zij inmiddels vooral trainingen in het kader van de ‘andere aanpak’ alsmede de juridische vaardigheidstrainingen procederen, onderhandelen en pleiten. Duizenden medewerkers van overheden zijn door haar getraind op het gebied van juridische en communicatieve vaardigheden. Zij is een van de denktanks van Merlijn in productontwikkeling en in samenwerking met collega’s zijn door haar diverse trainingen ontwikkeld. Als adviseur begeleidt zij projectteams bij gemeenten en provincies in het kader van de inzet van mediationvaardigheden in zowel de primaire als de bezwaarfase. Ook was zij betrokken bij de congressen van de vereniging voor overheidsmediators alsmede de events georganiseerd door Binnenlandse Zaken.

"Mijn meest geliefde doel is altijd om deelnemers te inspireren nieuwsgierig te blijven naar het waarom van ons gedrag."
Talen
- Nederlands
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Neem contact op
met Karen van der Stappen
Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen
Opleidingen
Karen Stappen is docent voor
Invloed door non-verbale communicatie
Tijdens interactie tussen mensen speelt non-verbale communicatie een grote en vaak beslissende rol. Deze training gaat in op vragen als: [...]
Mediationvaardigheden op de werkvloer
In iedere organisatie komen situaties voor waarbij conflictvaardig handelen grote voordelen oplevert. Door de kracht van mediation te doorgronden, kunt [...]
Toepassen van mediationvaardigheden
Deze training biedt specifieke op overheidstaken gerichte instrumenten om tal van problemen, met name in de sfeer van bezwaar en [...]
Omgaan met emoties & weerstanden
We richten ons op de vragen waar komen emoties en weerstanden vandaan, zijn ze intrinsiek of strategisch? Hoe kunnen we [...]
Pleiten voor rechterlijke instanties
De hedendaagse pleiter bij de rechtbank of andere instanties moet in staat zijn flexibel en bondig de vragen van de [...]
Procederen voor rechterlijke instanties
In deze training worden alle belangrijke facetten van juridisch formuleren én mondelinge pleitvaardigheid behandeld en geoefend.
Resultaatgericht onderhandelen; van intuïtie naar onderhandelingskracht
De mediator is de regisseur van veilige en ook creatieve onderhandelingen. Deze training concentreert zich rondom machtsevenwicht, taart vergroten, objectieve [...]
Pleiten voor Rechterlijke instanties; Verdiepingsdag
In deze verdiepingsdag gaat het om de individuele pleitvaardigheid. De training is specifiek ontworpen als vervolg op de basistraining. De [...]
Aan de telefoon – bemiddelingsgericht werken
Als kwesties digitaal niet naar tevredenheid worden opgelost, is een telefoontje naar de klant een logisch vervolg. Hoe gaan we [...]
In gesprek met de burger
In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, [...]
Conflicthantering op de werkvloer
Deze training biedt specifieke instrumenten om tal van problemen, met name in de sfeer van conflicten op te kunnen lossen [...]
Interactief pleiten in een hoorzitting
In deze training komen aspecten van de mondelinge pleitvaardigheid aan de orde. De deelnemer versterkt zijn gevoel voor de rol [...]
Cruciale gesprekken
Hoe bewaak je de kwaliteit van het gesprek als de belangen groot zijn. We hebben 25 jaren communicatietrainingen vervat in [...]
Update uw mediationvaardigheden
U bent op zoek naar meer stevigheid, meer vertrouwen, persoonlijke tips of u wilt andere invalshoeken ter inspiratie maar u [...]
Specialismen
Karen Stappen is gespecialiseerd in
Pre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationTeammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt informele ondersteuning bij een (dreigend) conflict. Het is een professioneel steuntje in de rug bij het snel, en zo geruisloos mogelijk, oplossen van het conf…
Meer over Gespreksbegeleiding