Actueel
Nieuws & artikelen
-
1 mrt 2018
Met wie zit de OR eigenlijk aan tafel?
Kansen in het voortraject van besluiten Art 23 Wet op de Ondernemingsraden bepaalt dat de [...]
Lees meer -
23 feb 2018
Bindend advies in Nederland
Inleiding ‘(…) en daarom veroordeel ik de gedaagde partij, meneer Jansen, om zijn [...]
Lees meer -
22 feb 2018
Blog ‘Waar haal je – als OR – de moed vandaan?’ – 6 tips
U heeft als OR-lid een “gelijkwaardige” positie naast de bestuurder. Als OR bent u een [...]
Lees meer -
15 feb 2018
3 daagse teamtraining
Herken je dat? Je medewerkers zijn eigenlijk heel betrokken en competent, maar tegelijkertijd [...]
Lees meer -
7 feb 2018
Evenementen Merlijn Groep 2018
Merlijn Groep is aanwezig op de volgende evenementen: [gallery columns="2" size="medium" [...]
Lees meer -
6 feb 2018
Klachtbehandeling in de wet
Inleiding In deze white paper vindt u een overzicht welke wettelijke verplichtingen gelden [...]
Lees meer -
5 feb 2018
Andere methoden dan mediation om met verstoringen in de communicatie om te gaan
Als een OR niet van tijd tot tijd stevige meningsverschillen heeft met de bestuurder, is er [...]
Lees meer -
5 feb 2018
Vrij met Carnaval
Wel of geen vrij met carnaval? Het is januari 2018. Een ondernemer van ‘beneden de [...]
Lees meer -
2 feb 2018
Dient de vertrouwenspersoon uitsluitend de belangen van de medewerker?
In de gedragscode van de LVV staat over de onafhankelijkheid van de vertrouwenspersoon het [...]
Lees meer -
30 jan 2018
Toelichting op de Workshops rondom het conflictvaardiger maken van uw organisatie!
OR & zorg voor een conflictvaardige organisatie Maakt u uw organisatie conflictvaardiger? [...]
Lees meer -
24 jan 2018
Topsalarissen verplicht bespreken met de OR?
Oude wijn in nieuwe zakken Gezien de vele discussies over de onevenredige toename van [...]
Lees meer -
24 jan 2018
Trainingsaanbod Merlijn in overheidsland
De rol van de overheid in transitie: Merlijn wil altijd graag zeer pragmatisch aansluiten bij [...]
Lees meer -
19 jan 2018
5 tips voor de OR om klokkenluiders te voorkomen: Deel 4: Lijntje naar RvC
Klik hier voor deel 1 Klik hier voor deel 2 Klik hier voor deel 3 Klik hier voor deel 5 Tip 4 [...]
Lees meer -
19 jan 2018
Onuitgesproken verwachtingen leiden tot conflicten
Communicatie is vaak het sleutelwoord voor het ontstaan èn het oplossen van conflicten. [...]
Lees meer -
18 jan 2018
Ik voel me niet veilig
‘Ik voel me niet veilig,’ zegt de medewerker en schudt zijn hoofd, alsof hij zijn woorden [...]
Lees meer -
17 jan 2018
Conflict in context
Een HR-functionaris belt met het verzoek om mediation. Er is samenwerkingsprobleem in een team [...]
Lees meer -
16 jan 2018
Bedrijfshulpverlener zijn is meer dan de optelsom van regels en vaardigheden
Bedrijfshulpverlener Midden in een gesprek klonk een vreselijk irritant, schel en hoog geluid [...]
Lees meer -
8 jan 2018
Mijn moeder zit in het buitenland, wat nu?
Een noodkreet? Het lijkt wel een noodkreet die bij een telefonische hulplijn binnenkomt. In de [...]
Lees meer -
2 jan 2018
Interview over ‘Passend contact met de overheid’ – 20 jaar trainingen bij Merlijn
Toepassen van mediationvaardigheden in de omgeving van klantcontact, het maken van besluiten [...]
Lees meer -
1 jan 2018
Ik wil mediator worden! Maar hoe?
Het vak van mediator is inmiddels ingeburgerd in Nederland. Maar de weg ernaar toe is nog niet [...]
Lees meer -
20 dec 2017
8 Tips om te werken met commissies
Als je als ondernemingsraad wilt gaan werken met commissies, dan is het goed om de werkwijze [...]
Lees meer -
20 dec 2017
Themamiddag Internationalisering – Tips & Tricks voor de ondernemingsraden
Komt u naar de gratis themamiddag op vrijdag 26 Januari 2018? Heeft uw organisatie een [...]
Lees meer -
18 dec 2017
5 tips voor de OR om klokkenluiden te voorkomen. Deel 3: Goed intern netwerk
Klik hier voor deel 1 Klik hier voor deel 2 Klik hier voor deel 4 Klik hier voor deel 5 Tip 3 [...]
Lees meer -
6 dec 2017
Onze stagiair Bo Alkemade vertelt…
Beste lezer, graag wil ik mij aan u voorstellen. Ik ben Bo Alkemade en 4de jaars HBO [...]
Lees meer