Bedrijfsleven
Docenten uit de praktijk!
Voor het bedrijfsleven hebben we veel te bieden. Van 360 graden conflicthulp en –preventie tot en met vele trainingen en opleidingen.
Merlijn is al meer dan 25 jaar dé opleider als het gaat om conflicthantering en vaardigheidstrainingen.
Integraal conflictmanagement
Lees meerOmgaan met emoties & weerstanden voor Vertrouwenspersonen
We richten ons op de vraag hoe we emoties en weerstanden kunnen duiden en op de vraag hoe je als [...]
Mindfulness voor de professional
Leidinggevenden en medewerkers op verantwoordelijke posities worden vaak geconfronteerd met stressvolle situaties. In de medische wereld wordt MBSR (mindfulness based [...]
Motiverende gespreksvoering
Deze training gaat over evidence based gesprekstechnieken die toepasbaar zijn in situaties waar het van belang is mensen te motiveren [...]
Systemisch perspectief op samenwerking en conflict in organisaties
Mensen kiezen bij werkproblemen geregeld voor voor de hand liggende oplossingen zoals trainingen, mediation of ziekmelding. Deze aanpak blijkt vaak [...]
Toepassen van mediationvaardigheden
Deze training biedt specifieke op overheidstaken gerichte instrumenten om tal van problemen, met name in de sfeer van bezwaar en [...]
Basistraining Klachtbehandeling: klachten afhandelen & oplossen
Het woord ‘klacht’ is boven alles een waardevolle kans om te verbeteren. Door goed en kritisch te luisteren naar wat [...]
Cruciale gesprekken
Hoe bewaak je de kwaliteit van het gesprek als de belangen groot zijn. We hebben 25 jaren communicatietrainingen vervat in [...]
Verdiepingstraining Vaardigheden Vertrouwenspersoon
Veel vertrouwenspersonen willen graag de vaardigheden die ze voor hun vak nodig hebben verder verdiepen. Dat geldt voor vertrouwenspersonen, die [...]
Systemisch werken in teams
Samenwerkingsprocessen die dreigen vast te lopen zijn vaak vlot te trekken door interventies vanuit het systeemdenken. Focus tijdens de training: [...]
Effectief Communiceren met NLP
NLP biedt communicatietechnieken die meteen in de praktijk toepasbaar zijn. Bij effectief communiceren is o.a. vertrouwen en veiligheid een belangrijke [...]