Meulen | mevrouw drs M.T. van der Meulen (Marianne)

Regio: Utrecht

( 58 Beoordelingen )

Resultaatgericht, empathisch en verbindend: drie woorden die mijn manier van werken kenmerken. Ik geloof dat resultaatgerichtheid en mensgerichtheid samen kunnen en moeten gaan: mensen maken immers het resultaat. Met elkaar, als het goed is. En soms, als samen niet meer zo goed lukt, kan een buitenstaander net even het zetje geven dat nodig is. Vaak wordt er te lang gewacht met het inschakelen van hulp, waardoor een situatie nodeloos escaleert. En hoe langer een (dreigend) conflict duurt, hoe meer schade er wordt aangericht: zowel financieel als menselijk. 

Ik geloof in de kracht van mensen, weet dat ze zelf tot veel in staat zijn en daar soms enige hulp en steun bij nodig hebben. Het geeft me elke keer weer een enorme kick als mensen hun eigen verwachtingen overtreffen. 

20 jaar als leidinggevende in het bedrijfsleven hebben me veel kennis en mooie ervaringen gebracht. 

Deze ervaring in combinatie met de gevolgde bedrijfskundige opleidingen stelt me in staat met organisaties mee te denken en hen te ondersteunen in bijvoorbeeld de implementatie van een goed conflictmanagement en/of klachtenmanagement systeem.

Als bestuurslid heb ik ervaring opgedaan in de non-profit sector ( Onderwijs, Welzijn, Zorg).

Sinds 2006 werk ik als vooral (team)-coach, trainer, vertrouwenspersoon, klachtenfunctionaris, mediator en interim manager. Ik ben o.a. gecertificeerd als trainer KernKwaliteiten, Master Practioner NLP (Neuro Linguïstisch Programmeren) en Vertrouwenspersoon en heb ervaring als lid van een aantal klachten-en geschillencommissies. 

Het geven van trainingen stelt me in staat mijn kennis en ervaring met anderen te delen. En van de hen te leren. Mede door mijn flexibiliteit, uitgebreide en veelzijdige kennis en ervaring ben ik specialist in het leveren van maatwerk. 

De kernkwaliteiten die ik inzet zijn: 

•   Betrokkenheid bij mens en organisatie

•   Helikopter-view, waardoor ik snel verbanden zie tussen verschillende zaken

•   Creativiteit en flexibiliteit

•   Inspirerend

•   Kwaliteit- en service gericht

•   Klantgericht

•   Samenwerken

•   Kan, indien nodig, confronteren

Talen

  • Nederlands
1993

familiebedrijf sinds

200

aangesloten professionals

4500

conflictprofessionals opgeleid sinds 1993

9.2

gemiddelde klantbeoordeling

Neem contact op

met Marianne van der Meulen

Graag hieronder uw gegevens en vraag/verzoek invullen

    Opleidingen

    Marianne van der Meulen is docent voor

    Hoe creëer je een veilige werkplek

    Hoe creëer je een veilige werkplek

    De training zal een afwisseling zijn van het behandelen van theorie, oefenen en ervaren, en reflecteren. De eigen casuïstiek van [...]

    1 Dag
    €595,-
    + accommodatie v.a.€85,-
    BTW nihil
    25-11-2024

    Ervaringen

    Zo wordt Marianne van der Meulen beoordeeld

    Eveline
    Arbeidsmediator
    Inhoud en wijze van overbrengen van kennis heel prettig. Ook heel fijn dat er ruimte was voor vragen/discussie en bespreken van praktijkgevallen. Met de syllabus als basis, maakte de dynamisch [...] Lees meer
    Johanna
    Talentmanager
    COMPLIMENTEN!! je doet het met passie en dat straal je ook uit. Heb veel van je geleerd en zal nog vaak aan je terug denken.
    Mireille
    Personeelsmanager
    Hele fijne docent. Duidelijke training gaf ze. Mooie voorbeelden. Erg fijn mens.
    Maria
    Mediator
    Een vakvrouw pur sang. Zij inspireert, relativeert en weet precies waar en bij wie de aandachtspunten liggen. Zelfs online, dus extra knap. Een groot compliment en respect voor deze vak [...] Lees meer
    Saskia
    HRM adviseur
    Marianne is in staat om haar enorme ervaring en kennis toegankelijk te maken met pakkende one-liners en ezelsbruggetjes. Hiermee maakt ze grote dilemma's toegankelijk, overzichtelijk, of zelfs [...] Lees meer
    Ben
    Mediator
    Fijne persoonlijkheid met aandacht voor alle studenten. Kon de lesstof op een gestructureerde, maar vooral ook praktische wijze overbrengen. Wist iedereen te binden en te boeien.
    Joep
    Mediator
    Op alle vlakken zeer goed vandaar 9. Een 10 suggereert dat er nooit meer iets te verbeteren valt en wie kan nou van zichzelf zeggen dat hij of zij perfect is en niets meer te leren/ te verbete [...] Lees meer
    Corine
     
    Marianne is een professional die met haar achtergrond in het bankwezen een schat aan ervaring meeneemt. Fijn hoe ze iedereen in zijn/haar waarde laat.
    Daniëlle
    Adviseur marketing en communicatie
    Krachtig, ruimte voor vragen, mensen gelijkwaardig neerzetten en gewoon een heel prettig persoon die weet waar ze het over heeft.
    Jacqueline
    Studentendecaan
    Zeer uitgebreide presentatie, soms mocht het tempo iets hoger voor mij.
    Debby
    Vrijwilliger gesprekspartner/ buurtbemiddeling
    De trainster stond echt in verbinding met ons!
    Karen
    Customer service
    Zeer open en je voelt je vrij je vragen te stellen
    Arno
    Mediator
    Ik vind Marianne een prettige docent die dichtbij de cursisten staat en goed in staat is zaken af te wisselen en nuanceren. De wetgeving tegenover de dagelijkse praktijk, het vasthouden aan ee [...] Lees meer
    Jeanine
    HRM Adviseur
    Prettige manier van het overbrengen van de stof, veel praktijkvoorbeelden, ruimte om vragen te stellen.
    Jolanda
    Mediator
    Wat een geweldige enthousiaste persoonlijkheid met in mijn optiek een berg van ervaring.
    Franciska
    Mediatro
    Super gedaan Marianne, veel geïmproviseerd op leerbehoeften en onverwachte situaties. En voor een eerste keer online vond ik dat knap. Jouw kennis en ervaring en ruimtegeven aan iedereen hiel [...] Lees meer
    Ellen
    Vertrouwenspersoon
    Prima docente; vriendelijk, duidelijk met een gedegen vakkennis en ervaring. Heel plezierig om les van te krijgen.
    Petra
    Consultant
    Iets meer een vaste agenda / indeling volgen vind ik persoonlijk prettiger. Inhoudelijk maakt het niet uit, allles is aan bod gekomen, maar dat geeft denk ik iets meer rust.
    Petra
    Consultant
    Iets meer een vaste agenda / indeling volgen vind ik persoonlijk prettiger. Inhoudelijk maakt het niet uit, allles is aan bod gekomen, maar dat geeft denk ik iets meer rust.
    Ramona
    V.W.O. Facilitair management
    Er werd een veilige omgeving geschapen. genoeg vakinhoudelijk kennis aanwezig. Misschien is een standaard mail met alle nagekomen documenten en siteverwijzingen handig.
    Elly
    Opleidingskunde
    Ik ben super tevreden over de trainer. Ze heeft ons echt heel veel geleerd en enthousiast gemaakt voor het vak.
    Roxanne
    Zelfstandig ondernemer
    Marianne was fijn om mee te kunnen sparren en hier ook echt de ruimte voor gekregen. Iedereen wordt gehoord.
    Nicole
    Secretariële functie
    Marianne Vermeulen heeft de training zeer interessant gehouden door in te spelen op de behoefte van de groep en toch alle lesstof kunnen behandelen.
    Jenny
     
    Prima docente, erg open en benaderbaar. Kwam met veel praktijk voorbeelden. Betrok goed de hele groep.
    Annemieke
     
    Goede training Marianne! Leuk. Je bent erg kundig en geduldig.
    Gert
     
    Een prettige persoonlijkheid!
    Erica
     
    Marianne heeft veel aandacht voor cursisten.
    Hiep
     
    Marianne heeft ons heel goed begeleid tijdens de cursus. Staat open voor vragen. Kan de situatie op ons goed inschatten. Haar ervaring is hiervan van onschatbare waarde.
     
    Beoordeelde de basisopleiding tot vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen met een 8.
     
    Beoordeelde de opleiding tot extern vertrouwenspersoon met een 8.
    Astrid
     
    Marianne is een fijne docente die de groep goed ruimte geeft om actief mee te doen.
    Charlotte
     
    Inspirerende docent en zinvolle discussies.
    Mariska
     
    Marianne is een fijne trainster, die voldoende ruimte laat aan de groep. Ze noemt zichzelf wat chaotisch maar voor mij was het prima zo!
     
    Beoordeelde de basisopleiding tot vertrouwenspersoon ongewenste omgangsvormen met een 8.
    Sander
     
    Keep up the good work!
    Bianca
     
    Echt heel goed getraind!
    Marc
     
    Prima en flexibel!
    Marianne
     
    Een geweldige docent. Zeer vakkundig en met heel veel geduld.
    Kathy
     
    Marianne kwam enthousiast over.  Zij ging echter heel goed om met de feedback en vond dit ook prettig om te horen. Ik kreeg het idee dat ze hier voor open staat en er ook daadwerkelijk mee aa [...] Lees meer
    Ahmed
     
    Ik heb veel geleerd . De manier waarop u les heeft gegeven was plezierig en heel fijn, dank u.
    Natalie
     
    Marianne is superfijn in omgang en tevens deskundig.
    Ellen
     
    Marianne heeft op een fijne manier, waarin er ruimte was voor iedereen, uitleg gegeven.
    Joke
     
    Marianne is zeer professioneel en ook menselijk en dat vind ik een fijne combinatie.
    Hester
     
    Ik vond Marianne een geweldige docent. Veel van haar geleerd. Ik kon merken dat ze al heel lang ervaring heeft in het vak, maar ook in het begeleiden van mensen.
    Pieter
     
    De training werd professioneel en prettig geleid door Marianne. Heel fijn!
    Harma
     
    Duidelijk en goed gestructureerde opleiding door een ervaren docent!
    Lieselotte
     
    Ik heb Marianne als een prettige docent ervaren die goede voorbeelden gaf en vanuit haar eigen ervaring putte. Daar had ik zelf erg veel aan.
    Rolf
     
    Prettige wijze van doceren. Goede interactie. Put uit een ruime hoeveelheid praktijkervaring.
    Astrid
     
    Discussie aan de hand van voorbeelden uit de actualiteit vond ik zeer waardevol.
    Peter
     
    Goede docente met mooie voorbeelden uit de praktijk.
    Inge
     
    Door haar ervaring kon ze veel voorbeelden geven. Ze maakte van ons als individuele personen een veilige groep. Daarnaast gaf ze ons veel vertrouwen in onszelf.
    Yvonne
     
    Inspirerende, rustige en prettige trainer, die ruimte biedt voor zijsprongetjes.
    Hans
     
    Marianne heeft een bijzonder prettige stijl van les geven. Warm en menselijk en zo nodig to-the-point.
    Jan
     
    Heel fijn, de manier waarop de training werd gegeven. De trainer heeft kwetsbaarheden van zichzelf aangegeven en ons goed gecoacht tijdens de oefeningen.
    Mieke
     
    Prettig, gaf ruimte aan gevoelens, onzekerheden en ervaringen. Vak deskundig, geen vraag is onbeantwoord gebleven.
     
    Beoordeelde de verdiepingstraining vaardigheden vertrouwenspersoon met een 9.
    Elsbeth
     
    Docent uit de praktijk met ervaring. Dat vond ik leerzaam en prettig.
    Bart
     
    Docente heeft oor gehad voor de behoeften vanuit de groep.

    Specialismen

    Marianne van der Meulen is gespecialiseerd in

    Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …

    Meer over Inzetbare Vertrouwenspersoon

    Pre-mediation

    Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …

    Meer over Pre-mediation

    Vertrouwenspersoon (extern)

    Een (externe) vertrouwenspersoon  draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De  vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…

    Meer over Vertrouwenspersoon (extern)

    Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…

    Meer over Onderhandelingsbegeleiding

    Onderhandelingsadvies

    Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …

    Meer over Onderhandelingsadvies

    Organisatie Ombudsman

    De organisatie ombudsman behandelt klachten, die vaak veel negatieve energie en escalerende conflicten opleveren. Daarnaast zoekt de ombudsman uit of een klager correct is behandeld en …

    Meer over Organisatie Ombudsman

    Neutraal voorzitterschap

    Heeft u een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorg…

    Meer over Neutraal voorzitterschap

    Moderation

    Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…

    Meer over Moderation

    Klachtenfunctionaris

    De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…

    Meer over Klachtenfunctionaris

    Klachtencommissie of geschillencommissie

    Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …

    Meer over Klachtencommissie of geschillencommissie

    Gespreksbegeleiding

    Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…

    Meer over Gespreksbegeleiding