Trainen van gesprekken o.b.v. een ervaren mediator / gespreksbegeleider
Cruciale gesprekken
1-daagse
Iedere dag voert u gesprekken. De meeste communicatie verloopt spontaan. Deze training gaat om uw aanpak van gesprekken die de juiste voorbereiding vergen. U wilt het resultaat optimaliseren omdat hoe het gesprek door betrokkenen wordt ervaren misschien wel even belangrijk is als de uitkomst. U wilt uw ervaring delen met andere deelnemers in de training met de focus op groei van interventiemethodieken
Ook online mogelijk!
De trainingen (twee losse dagdelen) worden ingepland in overleg met de deelnemers. Maak uw belangstelling kenbaar bij Merlijn dan nemen wij contact met u op.
Wat leer je en op welke wijze?
Tijdens het één op één overleg voorafgaand aan de training, bespreekt u samen met de trainer uw leerdoelen en het te lezen studiemateriaal. De kick-off van de dag is de toelichting op de Merlijn-vlieger (uit het handboek mediation). Aan het eind van deze verdiepingsdag hebt u een raamwerk: een combinatie van de Merlijn-vlieger, uw eigen strategie en nieuwe interventietechnieken.
We staan uitgebreid stil bij de juiste voorbereiding. Het fenomeen impasses krijgt alle aandacht, we gaan ze reframen in kansen !
De kennis en vaardigheden worden aangeboden middels handouts, pragmatische korte inleidingen, plenaire oefeningen en korte rollenspellen.
Veiligheid staat voorop!
Bij al onze trainingen nemen wij o.a. 1,5 meter afstand tot elkaar en de algemene hygiënerichtlijn van de RIVM in acht. Lees meer.
Cruciale gesprekken wordt onder meer gevolgd door:
- mediators, conflictprofessionals en advocaten
- leidinggevenden in het bedrijfsleven
- teamleiders, gespreksleiders, managers
- medewerkers informele aanpak
- overheidsfunctionarissen
- HRM professionals
Te behalen resultaten
- Kennis verdiepen ter zake de noodzaak van faseren van gesprekken a.d.h.v. de Merlijn-vlieger en het PSV
- Inzichten verkrijgen terzake het grote belang van het hanteren van een checklist ter voorbereiding van cruciale gesprekken
- Verdieping interventiemogelijkheden om uw gesprekspartner op basis van gelijkwaardigheid medeverantwoordelijk te maken voor de kwaliteit van het gesprek en een goede afloop optimaliseren
- Scherper inzicht in eigen attitude – binnen het denkkader dat perceptie de motor van het gedrag is – met daarbij veel aandacht voor (on) macht en invloed
Wilt u deelnemen?
Nu inschrijven!Data & Locaties
Te behalen punten
