Slijkerman | de heer D. Slijkerman (Diederick)
Regio's: Door heel NL, Drenthe, Gelderland, Utrecht
Diederick Slijkerman (1969)heeft veel ervaring opgedaan als troubleshooter, zowel bij profit – als non-profit organisaties. Hij ondersteunt graag mensen en organisaties in complexe situaties. Hij is jurist en tevens geregistreerd MfN-mediator. Als zodanig was hij al menigmaal een steunpilaar bij allerlei soorten conflicten, die hopeloos leken te zijn vastgelopen. Conflicten die gingen over het gelijk van de een t.o.v. de ander, slechtlopende samenwerking tussen collega’s, of tussen leidinggevenden en medewerkers, maar ook problemen rond echtscheidingen, ze eindigden steeds, na zijn interventie, in een win-win situatie voor de “conflictpartners” en, waar van toepassing, voor rust en hersteld evenwicht in de organisatie waar het conflict zich afspeelde.
In conflicten van medewerkers met leidinggevenden kon hij betrokkenen er altijd van overtuigen dat de oplossing zou liggen in het weer aangaan van het gesprek. Dat gebeurde op individueel niveau, maar ook bij een conflict tussen de OR en de directie, waar verhoudingen weer zijn genormaliseerd en het reguliere overleg inmiddels veel vruchtbaarder verloopt dan daarvoor.
Ook is hij succesvol opgetreden bij gecompliceerde conflicten tussen een directies en toezichthouders.
Kortom Diederick heeft ervaring met het optreden als mediator in een breed scala van typen conflicten, zowel voor bedrijven als voor non-profit instellingen en bij privé kwesties als echtscheidingen.
familiebedrijf sinds
aangesloten professionals
conflictprofessionals opgeleid sinds 1993
gemiddelde klantbeoordeling
Specialismen
Diederick Slijkerman is gespecialiseerd in
Inzetbare Vertrouwenspersoon
Niveau: Preventie
Vanaf 2023 is het hebben van een vertrouwenspersoon voor alle organisaties waarschijnlijk verplicht. Het ziet tenminste naar uit dat het wetsvoorstel daarover zal worden aangenomen. En …
Meer over Inzetbare VertrouwenspersoonPre-mediation
Niveau: Bemiddeling
Pre-mediation is onderzoeken of een mediation nodig of mogelijk is. Zonder de juridische regels die een mediation traject kenmerkt, is dit gesprek een stuk informeler. Conflictpartners …
Meer over Pre-mediationVertrouwenspersoon (extern)
Niveau: Preventie
Een (externe) vertrouwenspersoon draagt bij aan het optimaliseren van het werkklimaat. De vertrouwenspersoon helpt bij het de-escaleren van ongewenst gedrag, zodat problemen niet b…
Meer over Vertrouwenspersoon (extern)Teammediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een team mediation richt de mediator zich op problemen of conflicten binnen een team. Als de samenwerking binnen een team vast gelopen is, kan teammediaton uitkomst bieden. Het gaa…
Meer over TeammediationTeamconflictcoaching
Niveau: Begeleiding
Een teamconflictcoach begeleidt (een) team(s) in een conflict. Het doel van de coaching is het ontwikkelen van conflictvaardig gedrag waardoor de samenwerking in het team verbetert. H…
Meer over TeamconflictcoachingScheidingsmediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een scheidingsmediation richt de mediator zich op scheidingen. Een scheiding is een pijnlijke gebeurtenis waarin emoties een grote rol spelen. Om te voorkomen dat de situatie tussen…
Meer over ScheidingsmediationPendelbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Pendelbemiddeling is een geschikte methode voor conflictpartners die hun actuele problemen graag samen, onderhandelend, willen oplossen, maar elkaar (nog) niet willen zien. In het bemi…
Meer over PendelbemiddelingOverheidsmediation
Niveau: Bemiddeling
Bij overheidsmediation bemiddelt de mediator tussen overheid en burger. Deze vorm van mediation decimeert het aantal procedures en verbetert de relatie tussen de overheid en haar burger…
Meer over OverheidsmediationOR-mediation
Niveau: Bemiddeling
Bij een OR-mediation richt de mediator zich op problemen en conflicten tussen het bestuur en de vertegenwoordiging van de medewerkers in een organisatie. Dit kan de PVT (personeelsverte…
Meer over OR-mediationOnderhandelingsbegeleiding
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsbegeleiding is een goede keuze als er spanningen zijn tussen conflictpartners, bijvoorbeeld als er sprake is van stevige belangentegenstellingen of je eigenlijk al kunt s…
Meer over OnderhandelingsbegeleidingOnderhandelingsadvies
Niveau: Begeleiding
Onderhandelingsadvies is gericht is op het hanteerbaar maken van tegenstellingen tussen conflictpartners in situaties van wederzijdse afhankelijkheid. Het doel is een goed resultaat te …
Meer over OnderhandelingsadviesOmbudsman
De organisatie ombudsman is een onafhankelijk en onpartijdig opererende adviseur en onderzoeker die wordt ingezet door overheden, maatschappelijke en commerciële organisaties. Hij help…
Meer over OmbudsmanNiet-bindend advies
Niveau: Beslechting
Bij niet-bindend advies komen conflictpartners overeen om hun conflict voor te leggen aan een onafhankelijke, inhoudsdeskundige derde. Conflictpartners committeren zich op voorhand aan …
Meer over Niet-bindend adviesNeutraal voorzitterschap
Niveau: Preventie
Heb je een belangrijk overleg waar sprake is van stevige belangentegenstellingen? Dan kan een neutraal voorzitter uitkomst bieden. De voorzitter is onpartijdig en onafhankelijk en zorgt…
Meer over Neutraal voorzitterschapModeration
Niveau: Preventie
Moderation is een vorm van gespreksbegeleiding. Een neutrale inhoudsdeskundige zet zich in om conflicten te voorkomen of bij het ontstaan van een conflict meteen te bemiddelen. Moderati…
Meer over ModerationKlachtenfunctionaris
Niveau: Preventie
De klachtenfunctionaris draagt bij aan een effectieve oplossing van problemen tussen klager en beklaagde. De functionaris levert een bijdrage aan een effectief klachtenmanagement en con…
Meer over KlachtenfunctionarisKlachtencommissie of geschillencommissie
Niveau: Beslechting
Een klachtencommissie of geschillencommissie (ook wel commissie van bezwaar genoemd) is een college van meerdere (meestal drie) personen, die zich uitlaten over binnengekomen klachten. …
Meer over Klachtencommissie of geschillencommissieGespreksbegeleiding
Niveau: Preventie
Gespreksbegeleiding biedt een informele vorm van ondersteuning bij een (dreigend) conflict waarbij het onderling overleg niet meer effectief is. Als betrokkenen mediation of andere (mee…
Meer over GespreksbegeleidingFlitsbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Flitsbemiddeling is een zeer intensieve vorm van bemiddeling die draait om snelheid. Samen met jouw conflictpartner kies je ervoor om de geschiedenis van het conflict niet te analyseren…
Meer over FlitsbemiddelingDealmaking
Niveau: Bemiddeling
Bij dealmaking voert een dealmaker, een senior onderhandelaar, de onderhandelingen voor één, beide of alle conflictpartners. Dealmaking kan dus grote waarde hebben als je jouw proble…
Meer over DealmakingBeleidsbemiddeling
Niveau: Bemiddeling
Beleidsbemiddeling richt zich op ‘wicked problems’, complexe maatschappelijke conflicten en vastgelopen beleidskwesties. Vaak is er bij beleidsbemiddeling altijd een of meerdere ove…
Meer over BeleidsbemiddelingBindend advies (door onafhankelijk deskundige)
Niveau: Beslechting
Bij bindend advies is de (bindend) adviseur een onafhankelijke deskundige op het gebied van jouw probleem. De deskundige formuleert een advies waar jij en jouw conflictpartner zich belo…
Meer over Bindend advies (door onafhankelijk deskundige)Zakelijke mediation
Niveau: Bemiddeling
Zakelijke mediation, ook wel bekend als business mediation, draait om zakelijke conflicten. Een businessmediator is bekend met de cultuur van een bedrijf én heeft kennis van het bedrij…
Meer over Zakelijke mediation