Begrip & Begrenzen
Omgaan met agressie
2-daagse
Tijdens de training krijgt u algemene theorie over agressief gedrag. Zo leert u meer over de achtergronden en het ontstaan van agressie. Ook leert u de verschillende typen ‘tegenwerkend’ gedrag herkennen. In een veilige setting oefent u vervolgens met eigen praktijkcases, met behulp van een trainingsacteur. Ook gaat u na of het agressieprotocol van uw organisatie aansluit bij de actuele ARBO-wetgeving, hoe dit protocol in de praktijk wordt gehanteerd en hoe uw organisatie omgaat met ziekteverzuim ten gevolge van agressie-incidenten
Veiligheid staat voorop
Bij al onze trainingen nemen wij o.a. 1,5 meter afstand tot elkaar en de algemene hygiënerichtlijn van de RIVM in acht. Lees meer.
Omgaan met agressie wordt onder meer gevolgd door:
- medewerkers die veel klantcontacten hebben
- overheidsfunctionarissen, die beslissingen moeten meedelen aan burgers
- Iedereen die in aanraking kan komen met agressieve klanten
Te behalen resultaten
De training richt zich op het doorgronden van situaties waarbij agressie ontstaat tussen uzelf en de cliënt. Na de training:
- kent u de oorzaken en achtergronden van agressief gedrag.
- bent u in staat om te gaan met non-coöperatief gedrag, zoals overmatig klagen, kritiek geven op regels en procedures (de-escaleren van A- en B-gedrag) in combinatie met grenzen stellen.
- kunt u zich assertief opstellen en grenzen stellen bij persoonlijke beledigingen en verbale dreigementen (het stoppen van C-gedrag).
- kunt u de-escalerend optreden bij dreigend of explosief gedrag (D-gedrag).
- kunt u gevoelens en gedachten van uw cliënt herkennen en benoemen, die bij heftige situaties ontstaan in de communicatie
- kunt u de emotionele en psychische gevolgen erkennen van het meemaken van schokkende gebeurtenissen.
- kent u het agressie protocol van uw organisatie.
Wilt u deelnemen?
Nu inschrijven!Data & Locaties
Te behalen punten

