Capgemini

Menselijke energie losmaken door middel van technologie voor een inclusieve en duurzame toekomst.

In het verleden hebben wij met veel plezier een aantal keren de OR van Capgemini mogen trainen.

Hieronder een voorbeeld programma van één van deze trainingsdagen:

Tijdens deze training is stil gestaan bij het functioneren van het Dagelijks Bestuur (DB) in brede zin. Gedurende deze twee dagen is er onder andere aandacht voor de positie van de medezeggenschap in het centrum van de “macht”, het DB als leidinggevende en welke stijl van aansturing er wordt gehanteerd bij Capgemini.

Daarnaast was er volop ruimte om met elkaar van gedachte te wisselen over het functioneren van de medezeggenschap, waar zijn mee geconfronteerd werden en de onderlinge samenwerking tussen de OR’en en de COR. Ook de ontwikkelingen binnen Capgemini kwamen in de training aan de orde.

Samenvattend

Tijdens de training is afwisselend gebruik gemaakt van verschillende werkvormen:

  • korte inleidingen;
  • individuele en (sub)groepsopdrachten;
  • het uitspelen van situaties;
  • analyseren van eigen materiaal of onderwerpen;
  • presentaties;
  • praktische oefeningen;
  • plenaire besprekingen.

Graag meer informatie of benieuwd wat wij kunnen betekenen voor uw OR? 

Maatschappelijk verantwoord ondernemen:

Capgemini wil samenwerken aan de toekomst die ze willen voor hun mensen, de samenleving en onze planeet

Nu de relatie tussen het bedrijfsleven en de samenleving zich verder ontwikkelt, zet Capgemini zich in om de grootste uitdagingen voor de samenleving aan te pakken. Dit gebeurt door samen te werken met hun klanten, de medewerkers en partners op drie gebieden:

  • Duurzaamheid: door duurzaam denken te stimuleren in onze activiteiten en het werk dat we met klanten doen;
  • Digitale inclusie: door de passies en vaardigheden van onze mensen te gebruiken om de digitale kloof te overbruggen;
  • Diversiteit en inclusie: door een inclusieve cultuur te bevorderen met een diverse groep medewerkers.

De unit; Social Response mobiliseert mensen en middelen binnen Capgemini om snel te reageren op de meest urgente crises in de wereld en zo veel mogelijk individuen en gemeenschappen te helpen.

Daarbij combineren ze de kracht van de nieuwste technologie met hun menselijke energie, ondersteunen ze de volgende generatie digitale vernieuwers en bouwen ze aan een inclusieve cultuur waarin iedereen zijn ware, authentieke zelf kan zijn.

Met hun werk ondersteunen zij 11 van de 17 duurzame ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals) van de VN. De sociale en ecologische verantwoordelijkheid van Capgemini krijgt vorm door onze inzet op nationaal, regionaal en mondiaal niveau. Door deze inzet helpen ze een meer inclusieve en duurzame toekomst op te bouwen voor onze planeet.

Er is nog nooit een beter moment geweest om technologie en talent in te zetten om uitdagingen op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur aan te pakken Lees meer.

“Capgemini wil maatgevend zijn in het ondersteunen van onze samenleving.”

Aiman Ezzat, Chief Executive Officer van Capgemini

Opleidingen & trainingen

Relevant voor dit soort cases

  • Ook online mogelijk!

    Wet op de Ondernemingsraden (WOR)

    Deze training gaat over hoe de medezeggenschap in de wet op de ondernemingsraden (WOR) is geregeld. Na deze 1-daagse training [...]

    1 Dag
    €595,-
    + accommodatie v.a.€85,-
    BTW nihil
    25-11-2022
  • Ook online mogelijk!

    Voorzitterstraining

    Veel voorzitters is het ‘overkomen’ dat ze voorzitter van de OR werden. Ze wilden geen ‘nee’ zeggen, voelden zich verantwoordelijk. [...]

    1 Dag
    €595,-
    + accommodatie v.a.€85,-
    BTW nihil
    25-11-2022

Andere cases

Ook met deze bedrijven hebben wij gewerkt

Politie

In het verleden hebben wij met veel plezier OR-en, DB’s, VGWM en ODC’s getraind. Voorbeeld van een luchtige intermezzo tijdens een Merlijn training: [...]
Lees deze case

GGZ

In het verleden hebben wij met veel plezier OR-en, DB’s, VGWM en ODC’s getraind. Over GGZ De geestelijke gezondheidszorg is, als vakgebied van de ge [...]
Lees deze case