Pilots nieuwe diensten en trainingen

Een nieuw product gaat bij Merlijn natuurlijk niet zomaar de markt op. Er gaan een of meer pilots aan vooraf. Altijd nodigen we onze Partners uit en vaak ook als onze gast onze klanten of vertegenwoordigers van onze vaste klanten / organisaties.

Het gaat er altijd erg levendig aan toe want onze professionals zijn heel goed in staat om feedback te geven en het gebodene af te wijzen, aan te scherpen, te verbeteren of toe te juichen. Pas als we zeker zijn dat we op het juiste spoor zitten wordt de betreffende dienst of training aan de markt aangeboden.

De al vaker genoemde bijkomende voordelen gelden ook voor de inleiders en deelnemers aan de pilots.

  • elkaar persoonlijk en professioneel beter leren kennen;
  • elkaars kwaliteiten ontdekken;
  • in voorkomende zaken beter met elkaar kunnen samenwerken;
  • binnen de Merlijn Groep effectiever kunnen doorverwijzen en
  • onze gezamenlijke know how vergroten.

De belangen van de klant zijn ons doel.

Pilots 2022

Pilot Coachleergang

Deze pilot is gericht op het vinden van jouw specifieke coachstijl en een stevige inhoudelijke basis te hebben als coach. We werken bewust met een leergroep die klein genoeg is om maatwerk te kunnen bieden en tegelijkertijd groot genoeg is om veel van elkaars ervaring en wijsheid te leren. Bijzonder is dat beide docenten (Corina Bouma en Robbert Braak) graag werken met verhalen, de ene via gedichten en korte verhalen en de ander met filmfragmenten. Dit maakt het leren creatief en diepgaand. En leuk natuurlijk.

Wat je vooral van de leergang kan verwachten is zelf coachen. Je gaat vrijwel direct aan de slag als coach door iemand te gaan coachen. Je zal tijdens de leergang ook zelf ervaren hoe het is om gecoacht te worden. In een kleine groep ga je leren van elkaar. De modules. Na een intake en de start-dag zijn er vier tweedaagse modules. De leergang wordt afgesloten met een terugkommiddag. De pilot eindigt 16 september 2022!

Pilot onafhankelijke organisatie ombudsman

Elke organisatie wil graag floreren en goed tevoorschijn komen. Veel bedrijven zijn in deze nieuwe tijd o.a. bezig met maatschappelijk draagvlak te verkrijgen en hun strategie, begrip en vertrouwen onder relevante stakeholders te vergroten. M.n. directies maken zich druk over hun imago, o.a. over inclusiviteit en discriminatie en worstelen over lobby- en communicatieaanpak. Men spreekt al over reputatiemanagement om naar buiten toe te laten zien hoe ze aan genoemde items voldoen zoals b.v. milieubewust produceren.
Mede door deze bewustwording en soms mede door klachten komen beperkingen aan het licht, die vooral zichtbaar worden als het erom spant. Deze spanningen binnen het bedrijf, waar men onvoldoende draagkracht heeft om de kwestie direct op te lossen is de inzet van een Onafhankelijk Organisatie Ombudsman op zijn plaats.
Deze training gaat over het verwerven van competenties en vaardigheden om te kunnen optreden als Onafhankelijk Organisatie Ombudsman.

Deze training is een eerste kennismaking en gericht op vergroten van kennis en vaardigheden om als Onafhankelijk Organisatie Ombudsman te gaan functioneren. Zij/Hij mag een persoonlijkheid zijn, die gezag uitstraalt en in staat is verbinding met de top te maken, maar zeker ook weet de werkvloer te bereiken. Zij/Hij moet ook beschikken over alle kwaliteiten die standaard bij een goede leidinggevende horen en met de mediation vaardigheden bekend zijn.

 

Merlijn Partner worden? Bezoek een van onze introductiebijeenkomsten online of op een van onze prachtige kasteellocaties