Oplossingsgericht werken, leer attitude, fasering en de juiste interventies

In gesprek met de burger – faciliteren van maatwerk

1-daagse

x
  • Datumnotatie:DD dash MM dash JJJJ
  • Bedrijfsinformatie

  • Factuurinformatie

  • Overige informatie

In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Inhoud van de training In gesprek met de burger:

De belangrijkste vaardigheid in deze training betreft aspecten van onderhandelen. Wij verwachten ook enige studie vooraf over dit onderwerp

( zie volgende paragraaf ). De fasering van Harvard-onderhandelen, toegespitst op de setting van het gesprek, staat centraal. Daarnaast is aan de orde de kennis van divergeren en convergeren en de vaardigheid om die kennis toe te passen op diverse niveaus (relatie, inhoud, nieuwe oplossingen). Deze kennis en vaardigheid zijn absoluut noodzakelijk om voor de klant en voor de eigen organisatie tot acceptabele oplossingen te kunnen komen. Als deze termen geheel nieuw zijn, dan raden wij u aan eerst de training toepassen van mediationvaardigheden te volgen.

Veiligheid staat voorop

Bij al onze trainingen nemen wij o.a. 1,5 meter afstand tot elkaar en de algemene hygiënerichtlijn van de RIVM in acht.  Lees meer. 

In gesprek met de burger wordt onder meer gevolgd door:

  • Medewerkers van organisaties die al gebruik maken van de methodiek van bemiddelingsgericht werken, maar die hun vaardigheden willen aanscherpen;
  • Medewerkers die deze methodiek willen gaan gebruiken.

Te behalen resultaten

  1. U heeft uw onderhandelingsvaardigheid opgefrist.
  2. U heeft kennis genomen van de specifieke aspecten van het Harvard onderhandelen.
  3. U bent zich bewust van de noodzaak de mogelijkheden van de eigen organisatie te kennen
  4. U weet dat u moet zorgen voor voldoende eigen mandaat alvorens het gesprek te starten.

Wilt u deelnemen?

Data & Locaties

Geen trainingen gevonden
Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)Kasteel 4 Heeswijk-Dinther
Locatie: Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)
Data20 nov 2020
  • Kosten: € 495
  • Accommodatiekosten: € 65,00
  • BTW: nihil
In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.
Locatie: Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)
Data21 apr 2021
  • Kosten: € 495
  • Accommodatiekosten: € 65,00
  • BTW: nihil
In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.
Locatie: Kasteel Heeswijk nabij 's-Hertogenbosch (NB)
Data05 okt 2021
  • Kosten: € 495
  • Accommodatiekosten: € 65,00
  • BTW: nihil
In plaats van een aanvraag van een burger of van een organisatie alleen te toetsen aan vooraf opgestelde objectieve criteria, gaan overheidsfunctionarissen in gesprek met de aanvrager. Uitgangspunt hierbij is dat de klant beter geholpen kan worden, de overheid aansluit bij de belangen van de burger en dus maatwerk kan leveren.

Docenten

Stappen | mevrouw mr K.E.M. van der Stappen (Karen)

Karen van der Stappen (1961, mr.) is als advocaat sinds 1984 en als MfN registermediator vanaf medio jaren negentig vooral werkzaam geweest op het terrein van het overheids- , arbeids-, personen- en familierecht. Als trainer leidde zij meer dan 500 MfN mediators op. Voor de Merlijn Groep geeft zij inmiddels vooral trainingen in het kader...

Lees verder

Download de brochure